Четвер, 28.03.2024, 14:31Вітаю Вас Гість | RSS
Вівсянська ЗОШ І-ІІ ступенів
Меню сайту
Форма входу
Кошик
Пошук

Сторінка психолога


Уміє вчити той, хто вчить цікаво!

1.                             Створіть на уроці умови для виконання завдання різними шляхами. Дайте  можливість використати малюнок, оповідь, тести, розрахункові задачі, практичну роботу, ігрові моменти тощо.

2.                 Створіть психологічний клімат,  за якого діти не бояться висловити помилкову думку, знаючи, що то — пошук істини. Переконуючи учня, доводячи   істину,   не   ображайте   його,   не   зачіпайте   його   гідність, самолюбство. Будьте щедрі на похвали.

3.                 Система контролю знань  також має враховувати індивідуальні  властивості учня.

4.                 Добираючи методи навчання, не забувайте про їхню різноманітність. Запроваджуючи нові методи, пам'ятайте і про класичну дидактику.

5.                 Інтелігентність — це вміння зважати на інших. Успіх, хай і не одразу, прийде   до   вас,   якщо   ви   поважатимете   гідність    учнів, якщо   не вдаватиметеся до крику, гримання, якщо не "стоятимете над ними", а йтимете поруч на шляху до знань і моральної досконалості.

6.                 Помітивши в учневі щось властиве лише йому, учитель дістає точку опори для контакту. Завжди і в усьому ставтеся до учня як до особистості. Найнебезпечніше — це вчителева зарозумілість, ілюзія власного всевладдя.

7.                 Пояснюючи матеріал і контролюючи знання, використовуйте і поєднуйте різні форми роботи. Нехай учні самі обирають шлях    розв'язування домашнього завдання.

8.                 Намагайтеся   за   будь-якої   можливості   використати   завдання   для формування особистості учня. Спрямуйте його інтерес до самого себе на поліпшення результатів навчання.

9. Орієнтуйте школярів, особливо старшокласників, на високий рівень самостійної роботи. Недарма Чарльз Дарвін казав, що всім хоч трохи цінним, чого він навчився, він завдячує самоосвіті.

10. Пам'ятаючи, що безталанних людей немає, а є зайняті не своєю справою, дайте можливість не лише сильним, а й слабшим учням реалізувати свої здібності.

11.       Хай учень побачить ваше поважне ставлення до його найпершого у житті відкриття.  Переконайте його,  що помилки під час творчого пошуку неминучі, отже не слід їх боятися.

12.       Давайте учням невеличкі цікаві завдання на літо — такі, що згодом сприятимуть успішному навчанню.

 Золоті правила В.Локона
(англійський педагог)

1.         Якщо дитина не хоче щось робити – не примушуйте її.  Залишіть завдання і поверніться до нього, коли в дитини з`явиться відповідний настрій, визріє інтерес.

2.         Завжди треба пристосовуватися до потреб і інтересів дитини.

3.      Частіше хваліть і підбадьорюйте, навіть, якщо не виходить.

4.      Не робіть висновки за кожним разом. Дитина може довго не проявляти помітних ознак прогресу, потім стрімко просунутися вперед.

5.      Не порівнюйте постійно дитину з іншими. Діти всі різні, якби це було не так, світ став би нецікавим.

6.    Не виявляйте негативізму, якщо в дитини якесь уміння виробляється не тоді, коли ви на це чекаєте. Деякі діти повільно набирають запас знань і слів.

7.      Не старайтеся переключити дитину на іншу діяльність, навіть, якщо вважаєте, що вона виконує її надто довго, дитина сама знає, коли їй потрібно зупинитися.

8.      Вашим супутником має бути допитливість дітей, а не міркою – ставлення дитини до виховання. 

Корисні рекомендації учителиві
для оптимального розвиту творчих здібностей

 1.                       Створіть дитині затишні й безпечні психологічні умови для пошуків.

2.          Підтримуйте здатність дитини до творчості й висловлюйте співчуття при невдачах. Уникайте негативного оцінювання творчих ідей дитини.

3.   Терпляче сприймайте найдивовижніші її ідеї, уважно ставтеся до будь-яких запитань дитини. Намагайтеся відповідати на всі запитання, навіть якщо вони здаються безглуздими. Поясніть, що на більшість її запитань не завжди можна одразу відповісти. Для цього потрібен час і терпіння.  Дитина  має  навчитися  перебувати  в  інтелектуальному напруженні, не уникати ідей, які цьому сприяють.

4.  Надавайте дитині можливість побути на самоті. Надмірне опікування заважає творчості. Бажання і цілі дітей належать їм, отож інколи допомога вчителя може сприйматися як «порушення кордонів» особистості.

5.           Допоможіть дитині створити систему цінностей на основі не лише власних поглядів, а й думок інших людей.

6.           Створіть дитині умови для задоволення основних людських потреб (почуття безпеки, поваги до себе і навколишніх), оскільки людина, енергія якої спрямована лише на це, має менше можливостей сягнути високого рівня розвитку.

7.          Знайдіть слова підтримки для нових творчих починань дитини, не критикуйте її перших починань, навіть невдалих. Щиро ставтеся до дитини : намагайтеся діяти не лише для себе, а й для тих, кого любите.

8.          Допомагайте дитині  стати "поміркованим авантюристом". Інколи покладатися на ризик та  інтуїцію:  найімовірніше, що саме це допоможе зробити справжнє відкриття.



Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Міні-чат
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика